آزمایشگاه تحقیقات کسب و کار
برای آشنایی بیشتر با:
- آزمایشگاه تحقیقات کسب و کار
- تجهیزات آزمایشگاه
- افراد همکار در این حوزه (مسؤول و همکاران)
- مقررات، فرمها و برگههای مورد نیاز و مربوط به این حوزه
- اخبار مربوط به این حوزه (شامل کارگاهها و دورههای در حال برگزاری و ...)
به سربرگهای زیر مراجعه کنید
آزمایشگاه تحقیقات کسب و کار دانشکده مدیریت دانشگاه تهران با هدف ایجاد بستری برای انجام مطالعات آزمایشگاهی در حوزه مدیریت و اقتصاد در مهرماه سال 1396 با تلاش اساتید دانشکده و با همکاری و مشارکت مالی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در محل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران واقع در طبقه دوم ساختمان نوآوری احداث و راه اندازی شد.
در حال حاضر، این آزمایشگاه متشکل از سه واحد مجزا شامل آزمایشگاه تحقیقات رفتاری (UI/UX) با تعداد 22 سسیستم کامپیوتری، آزمایشگاه ردیابی چشم (Eye-tracking) و آزمایشگاه ثبت سیگنال مغزی (Electroencephalography) است.
این آزمایشگاه اولین آزمایشگاه با تجهیزات پیشرفته است که در حوزه مدیریت و اقتصاد در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران و در کشور ایران آغاز به کار نموده است.
با برخورداری از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری متنوع و بهروز، آزمایشگاه تحقیقات کسب و کار این امکان را فراهم می آورد تا پژوهشگران بتوانند علاوه بر انجام تحقیقات علمی و بهروز به مطالعه و تحلیل رفتار ذینفعان مختلف بنگاهها نظیر کارکنان و مشتریان بپردازند و راهکارهایی کاربردی مبتنی بر دانش به صاحبان کسب وکارها وتصمیمگیران در حوزههای مختلف مدیریتی ارائه دهند.
آزمایشگاه تحقیقات کسبوکار این امکان را برای پژوهشگران فراهم ساخته تا بتوانند در حوزههای مختلف علوم رفتاری ازجمله موارد زیر به پژوهش بپردازند:
- تصمیمگیری
- رفتار مصرفکننده
- رفتار سازمانی
- مدیریت عملیات رفتاری
- اقتصاد رفتاری قیمتگذاری تبلیغات
- طراحی و بستهبندی محصول
- طراحی محیط
- تجربه کاربری
مزیتهای آزمایشگاه تحقیقات کسبوکار دانشگاه تهران:
برای صاحبان کسبوکارها:
شناخت و درک بهتر مشتریان و مصرفکنندگان به تصمیم گیران سازمانها کمک میکند تا با در نظر گرفتن انتظارات و واکنشهای مخاطبان میزان خطای تصمیمگیری را به حداقل رسانده و محصولات و خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهند. آزمایشگاه تحقیقات کسبوکار دانشگاه تهران در راستای پیوند صنعت و دانشگاه، بستری است برای تعامل پژوهشگران و تصمیم گیران سازمانها تا با ترکیب دانش و تجربه بهرهوری تصمیمات حوزه کسبوکار را ارتقا بخشند.
برای اساتید و دانشجویان:
امکانات سختافزاری و نرمافزاری آزمایشگاه تحقیقات کسبوکار دانشگاه تهران این امکان را برای پژوهشگران فراهم ساخته تا با طراحی و اجرای آزمایشهای رفتاری، قدم بزرگی در راستای ارتقای دانش و کمک به سازمانها بردارند.
برای شهروندان و علاقهمندان به مشارکت در پژوهشهای علمی:
مشارکتکنندگان در مطالعات علمی، نقش پررنگی در راستای ارتقای علم و کمک به کسبوکارها ایفا میکنند. افراد علاقهمند به مشارکت در پژوهشهای آزمایشگاه تحقیقات کسبوکار میتوانند با تکمیل فرم داوطلبی، اطلاعات خود را برای دعوت به مشارکت در تحقیقات آزمایشگاه کسبوکار دانشگاه تهران ثبت نمایند.
دستگاه آی ترکینگ ثابت (Screen-based Eye-tracker)
قابیلت ارزیابی توجه دیداری به صورت ثابت و در محیط آزمایشگاه مشخصات دستگاه:
هزینه استفاده از دستگاه:
|
دستگاه آی ترکینگ متحرک (Portable Eye-Tracker) قابلیت ثبت توجه دیداری در حال حرکت مشخصات دستگاه: عینک ردیاب چشم 100 هرتز مدل Tobii Pro Glasses 2 هزینه استفاده از دستگاه: برای عموم شامل سازمانها و شرکتها: 500 هزار تومان در ساعت برای دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران: قیمت با 80 درصد تخفیف دانشجویان سایر دانشکده های دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها: قیمت با 60 درصد تخفیف |
دستگاه ثبت سیگنال مغزی (Electronencephalography) قابلیت ثبت سیگنال مغز مخاطبان از جنبه انگیزش، بار ادراکی و برانگیختگی احساسی و قابلیت ثبت در حال حرکت مشخصات دستگاه: Emotiv EPOC 14 کاناله هزینه استفاده از دستگاه: برای عموم شامل سازمانها و شرکتها: 250 هزار تومان در ساعت برای دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران: قیمت با 80 درصد تخفیف دانشجویان سایر دانشکده های دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها: قیمت با 60 درصد تخفیف |
نرم افزار مدیالب و دیرکت آر تی: امکان سنجش ویژگیهای رفتاری متعدد در مخاطبان انعطاف پذیری در طراحی انواع آزمایش سنجش زمان عکس العمل با دقت در سطح میلی ثانیه هزینه استفاده از نرمافزار: برای عموم شامل سازمانها و شرکتها: 250 هزار تومان در ساعت برای دانشجویان دانشکده مدیریت دانشگاه تهران: رایگان دانشجویان سایر دانشکده های دانشگاه تهران و سایر دانشگاهها: رایگان |
مسؤول آزمایشگاه
هندیجانی- رزا
هندیجانی- رزا
|
همکاران آزمایشگاه
حوزه بازاریابی و تبلیغات، رفتار مصرفکننده و بازاریابی عصبی
- آقای دکتر محمدرحیم اسفیدانی
- آقای دکتر امیر خانلری
- آقای دکتر محسن کیماسی
- دکتر طهمورث حسنقلی پور
- دکتر محسن نظری
حوزه رفتار سازمانی و مدیریت منابع انسانی
حوزه استراتژی
حوزه رسانه
حوزه مدیریت عملیات و اقتصاد رفتاری
به منظور اجرای آزمایش در آزمایشگاه تحقیقات کسب و کار، لازم است فرمها و مدارک موردنیاز جهت بررسی اخلاقی تحقیق تکمیل و ارسال گردد.
لازم به ذکر است، انجام آزمایش پس از بررسی کامل مدارک و فرمها و دریافت مجوز اخلاق و با هماهنگی مسئول آزمایشگاه امکانپذیر است.
در خصوص نحوه تکمیل فرمها و اجرای آزمایش با مسئول آزمایشگاه از طریق ایمیل تماس حاصل نمایید.
ایمیل: rosa.hendijani@ut.ac.ir
مدارک مورد نیاز برای دریافت مجوز اخلاق به شرح زیر هستند:
- فرم اخلاق (لینک دنلود: Word PDF)
- فرم رضایت آگاهانه (لینک دنلود: Word PDF)
- تعهدنامه (لینک دنلود: Word PDF)
- آگهی شرکت در تحقیق آزمایشی
- فرم تصویب پروپوزال (در صورتیکه تحقیق مرتبط با پایان نامه دانشجویی است)
- پرسشنامهها و محتوای تحقیق